در ابتدا، برنامه ریزی آموزش و پرورش بر مبنای علمی و استواری واقعی نداشت.
اصول برنامه ریزی به تدریج شکل گرفته و تکامل یافته است.
برنامههای ابتدایی بیشتر به صورت تخیلی و آرزویی بوده و عملی نبودهاند.
بین برنامه روی کاغذ و اجرای واقعی آنها، تفاوتهای زیادی وجود دارد.
برنامههای آرزویی:
برنامههای آرزویی شامل توقعات و خواستهها هستند.
این برنامهها فاقد جزئیات اجرایی و منابع مشخص هستند.
اهمیت عناصر تصمیمگیری:
ارتباط بین هدفهای برنامه و نیازهای توسعه و رشد ملی باید معین شود.
برای دستیابی به مقصد، راههای متعددی وجود دارد و تصمیمگیریهای دقیقی لازم است.
مشکلات برنامههای آرزویی:
برنامههای آرزویی ممکن است به علت عدم تعیین منابع و جزئیات اجرایی، با مشکلات عملی روبهرو شوند.
اصول برنامه ریزی آموزش و پرورش
اصول برنامهریزی آموزش و پرورش به سه دسته تقسیم میشوند:
اصول مقدماتی
اصول عمومی
اصول متمم
*توجه*
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.